Kiedy kazeina, kiedy Whey

2017-02-08
Kiedy kazeina, kiedy Whey
Rynkowa oferta suplementów białkowych jest bardzo bogata. Do wyboru mamy szybko wchłanialne białka serwatkowe (whey) oraz wolno wchłanialne białka kazeinowe, w tym kazeinę micelarną.
Kazeina jest trawiona powoli, gdyż w przewodzie pokarmowym przyjmuje ona postać zbliżoną do żelu. Aminokwasy są uwalniane bardzo stopniowo. Jak wykazały badania, po spożyciu kazeiny poziom aminokwasów we krwi oraz stopień syntezy białek swoje maksimum osiągają po około 3-4 godzinach. Całkowity czas uwalniania aminokwasów do krwiobiegu może jednak wynosić nawet do 7 godzin. Siła białek kazeinowych tkwi we właściwościach hamowania ich rozpadu. Dzięki temu białka te skutecznie zapobiegają rozpadowi mięśni. Ponieważ białka te powoli i stopniowo uwalniają się do krwiobiegu, powinno się spożywać je wtedy, gdy nie potrzebujemy zasilenia organizmu aminokwasami od zaraz. Sięgamy po nie, by uzyskać stały dostęp do aminokwasów.


Kazeina micelarna – jak stosować?



Odżywki na bazie kazeiny to np. dobre rozwiązanie dla osób, które nie maja czasu na przygotowanie pełnowartościowego śniadania. Kazeina zapewni długotrwale uczucie sytości dzięki własnościowym pęcznienia w żołądku. Można sięgnąć po nią także w porze kolacji, bo zapewnić organizmowi stały dostęp do aminokwasów w trakcie snu. Połączenie kazeiny ze źródłem złożonych węglowodanów pozwoli otrzymać sycący posiłek, który zabezpieczy potrzeby mięśni na wiele godzin. Będzie to posiłek najbardziej zbliżony do normalnego, zbilansowanego pokarmu.

Trec Casein 100


 


Białko serwatkowe



W przeciwieństwie do wolno wchłanialnych białek kazeinowych, białko serwatkowe doskonale nadaje się do szybkiego zasilenia organizmu dawką aminokwasów przed i po treningu. Sprzyja regeneracji i daje mięśniom dodatkowy impuls do wzrostu. Białko serwatkowe jest też lekkostrawne. Po treningu należy zastosować je do 1,5 godziny, jeszcze przed posiłkiem. Dzięki temu mięśnie szybko otrzymają maksymalną dawkę anabolicznych aminokwasów.
Preparaty typu whey można zastosować też między posiłkami, w okresie wzmożonego zapotrzebowania na białka. W połączeniu z szybko wchłanianymi węglowodanami uzyskamy doskonale rozwiązanie dla osób, którym zależy na jak najszybszym uzupełnieniu najważniejszych dla mięśni składników odżywczych.
W porze śniadania preparaty whey mogą być doskonałym uzupełnieniem posiłku w pełnowartościowe proteiny, zaś w porze kolacji będą dobrym rozwiązaniem dla osób o wolniejsze przemianie materii. Dzięki swej lekkostrawności doskonale nadaj się na ostatni posiłek w ciągu dnia. Szybko wchłaniające się białko pozwoli rozpędzić metabolizm.


Suplementy whey na redukcji

Ujemną stroną przyjmowania serwatki jest to, iż stymulacja insuliny oraz aktywacja procesów anabolicznych przy dodatnim bilansie kalorycznym mogą doprowadzić do powstawania tkanki tłuszczowej. Prawdopodobnie takie efekty będą jednak zauważane głównie u osób wykazujących insulino odporność oraz u sportowców, którzy proteiny serwatkowe traktują jako główne białka w diecie. Przy stosowaniu suplementów whey zgodnie z zaleceniami, czyli maksymalnie 3 razy dziennie w dawkach po ok. 30 g nie powinniśmy zauważyć tycia, a jedynie działanie pro anaboliczne związane z hipertrofią tkanki mięśniowej.


Białka serwatkowe mają zatem zastosowanie również podczas diety redukcyjnej. Stosowane zgodnie z przeznaczeniem i ściśle według wskazań wykazują właściwości pomocne w utracie tłuszczu. Według badań diety diety wysokobiałkowe hamują apetyt i wydłużają okres sytości po posiłku. Dzięki temu nie odczuwamy potrzeby sięgania po pożywienie, a nasz organizm dostaje odpowiednią dawkę energii.
Białko serwatkowe może również wzmacniać termogenezę, czyli przyspieszać proces spalania kalorii podczas trawienia.









Oba typy białek są wartościowe i wskazane w diecie sportowców, każdy z nich pełni zaś nieco inne role. Kazeina pozwala na zredukowanie utraty suchej masy mięśniowej przy diecie niskokalorycznej i ma silne działanie sycące. Białko serwatkowe bardzo dobrze spisuje się jako napój przed i potreningowy, dostarczając organizmowi porcji aminokwasów niezbędnych przy regeneracji. Umiejętnie zaplanowane przyjmowanie preparatów białkowych może skutecznie wspomagać proces budowy masy mięśniowej oraz redukcji masy tłuszczowej.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel