Artykuły

Suplementacja dla początkujących kulturystów
Suplementacja dla początkujących kulturystówPromocja sportu i zdrowego stylu życia sprawia, że treningi na siłowni cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Tuż po wkroczeniu w świat regularnych ćwiczeń, wyłania się temat odpowiedniego odżywiania. Odpowiedni dobór suplementów może wspomóc dietę sportowca. Jak powinna wyglądać właściwa suplementacja początkującego kulturysty?
czytaj dalej
Większe mięśnie naramienne
Większe mięśnie naramienne

Czy zastanawiasz się, w jaki sposób wypracować satysfakcjonujące mięśnie? Istotne są trzy podstawowe czynniki, dobrze zaplanowany trening, odpowiednia dieta oraz odpoczynek. Jak ćwiczyć i jakich składników odżywczych dostarczać, by szybciej móc cieszyć się imponującymi mięśniami naramiennymi?


czytaj dalej
Sposoby na przetrenowanie
Sposoby na przetrenowanie

Przetrenowanie to częsty rezultat napięcia treningowego połączonego ze stresem w naszym życiu codziennym. Jest ono negatywnym zjawiskiem, które prowadzi do spowolnienia efektów treningów, stagnacji, a nawet groźnych kontuzji. Jak nie dopuszczać do przetrenowania i w jaki sposób radzić sobie z jego objawami, kiedy wystąpią?


czytaj dalej
Techniki wywoływania postępów
Techniki wywoływania postępówWszyscy sportowcy zdają sobie sprawę z tego, że aby robić postępy, należy cały czas udoskonalać swoje treningi i wprowadzać do nich kolejne ulepszenia. Stagnacja i rutyna to wrogowie rozwoju. Dziś doradzimy, jak ich uniknąć i jak wywołać szybsze postępy, w prowadzając do treningów stosunkowo niewielkie zmiany.
czytaj dalej
Sucha masa mięśniowa, suplementy, które pomogą ją uzyskać
Sucha masa mięśniowa, suplementy, które pomogą ją uzyskaćBardzo wielu sportowców dąży w swoich treningach do uzyskania suchej masy mięśniowej, czyli takiej, która charakteryzuje się niskim poziomem tkanki tłuszczowej. W osiągnięciu jej przyrostu mogą nam skutecznie pomóc suplementy. Należy jednak dobierać je umiejętnie i stosować w połączeniu z regularnym treningiem oraz odpowiednio skomponowana dietą.
czytaj dalej
Napoje sportowe – co pić podczas treningu?
Napoje sportowe – co pić podczas treningu?

Napoje sportowe wspomagają efektywność wysiłku fizycznego. Komponowane są pod kątem dostarczenia organizmowi potrzebnych w czasie wysiłku składników. Uzupełniają rezerwy węglowodanowe, pozwalają zapobiegać utracie wody i elektrolitów. W zależności od długości i intensywności treningu oraz od oczekiwanych efektów możemy sięgać po różne napoje. Co pić podczas treningu, by redukować zmęczenie, dodać sobie siły czy przyspieszyć spalanie?


czytaj dalej
Szybszy wzrost mięśni, proste wskazówki
Szybszy wzrost mięśni, proste wskazówkiKażdemu kulturyście i osobie trenującej na siłowni zależy na rozwoju mięśni. Niestety nie każdy ćwiczący wie, jakie metody pozwolą na wzrost mięśni zgodny z oczekiwaniami. Problem ów dotyczy nie tylko osób początkujących, ale także kulturystów średnio zaawansowanych. Sprawdźmy więc, co jest istotne podczas trenowania na siłowni.
czytaj dalej
Jak często trenować i jakie stosować suplementy
Jak często trenować i jakie stosować suplementyNiezależnie od stopnia wytrenowania i stażu treningowego, każda osoba będąca bywalcem siłowni musi mieć opracowany precyzyjny plan treningowy. Powstaje pytanie ile razy w tygodniu trenować albo co ile dni trenować poszczególne partie ciała. Z czasem nasuwa się kolejne pytanie: jakie suplementy stosować, by trening dawał lepsze efekty? Postaramy się odpowiedzieć na oba.
czytaj dalej
BCAA, szybszy wzrost
BCAA, szybszy wzrostAminokwasy rozgałęzione BCAA nalezą do ośmiu niezbędnych aminokwasów, których organizm nie jest w stanie syntezować samodzielnie, dlatego muszą być one dostarczane samodzielnie. Jak wykazały badania naukowe, pełnią one fundamentalną rolę w metabolizmie tkanki mięśniowej. Na czym dokładnie polegają ich funkcje?
czytaj dalej
Kulturystyka – sposoby na zwiększenie efektywności treningów
Kulturystyka – sposoby na zwiększenie efektywności treningówPostęp jest kwintesencją uprawiania kulturystyki, ale też każdego innego sportu. Rzeczywistość wygląda jednak tak, że postęp nie jest stały i regularny. Każdej osobie uprawiającej sport zależy na tym by zwiększać swoją masę mięśniową oraz wytrzymałość i siłę. Zastanówmy się nad tym, jak udoskonalić treningi i co do nich wprowadzić, by postęp był jak najbardziej zauważalny.
czytaj dalej
12
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel