Dieta i suplementacja

Wybrać białko czy gainer?
Wybrać białko czy gainer?Jeśli uprawiasz sport, nieważne czy rekreacyjnie lub wyczynowo, musisz mieć ułożoną specjalistyczną dietę. Jednak tradycyjne posiłki bardzo często nie są w stanie zapewnić wszystkich niezbędnych składników odżywczych i w tym miejscu z pomocą przychodzą odżywki. Pozostaje pytanie na jakie się zdecydować, wybrać odżywki białkowe czy geinery?
czytaj dalej
Witaminy i mikroelementy w diecie sportowca
Witaminy i mikroelementy w diecie sportowca

Witaminy i mikroelementy odgrywają bardzo istotną rolę w energetycznych reakcjach przemiany materii w organizmie. Maja duże znaczenie dla budowy masy mięśniowej, a także oczywiście dla dobrego stanu zdrowia i zapobiegania chorobom. Wszystko to składa się na ogólną kondycję fizyczną naszego organizmu, która jest podstawą, jeśli zależy nam na dobrych wynikach sportowych. Jakich witamin i mikroelementów nie może zabraknąć w twojej diecie?  


czytaj dalej
Stosowanie preparatów wysokobiałkowych
Stosowanie preparatów wysokobiałkowychBiałko jest niewątpliwie jednym z najważniejszych składników pokarmowych w diecie sportowców i osób aktywnych fizycznie. Zapewnia ono utrzymanie zrównoważonego lub dodatniego bilansu azotowego. Jest istotnym elementem struktur układu nerwowego i oczywiście budulcem dla mięśni. Jakie ilości białka powinniśmy dostarczać i po jakie suplementy wysokobiałkowe sięgnąć?
czytaj dalej
Trening na spalanie tkanki tłuszczowej – popularne mity
Trening na spalanie tkanki tłuszczowej – popularne mity

Spalanie tkanki tłuszczowej to w ostatnich latach bardzo popularny temat wśród osób intensywnie trenujących – i nie tylko. Szczupła sylwetka jest obecnie panującym kanonem urody i każdy zbędny gram tłuszczu wśród większości z nas wywołuje negatywne emocje. Zainteresowanie treningiem nakierowanym na spalanie doprowadziło do powstania kilku błędnych teorii. Sprawdź, czy również wierzysz w mity. Być może przestrzegasz błędnych zasad, wierząc, że doprowadzą cię one do szybszej utraty tkanki tłuszczowej.


czytaj dalej
Palatynoza – cukier, który daje moc
Palatynoza – cukier, który daje moc

Palatynoza, czyli izomaltuloza, to dwucukier, którego przyjmowanie daje potwierdzone naukowo, bardzo dobre rezultaty, szczególnie w przypadku sportów wytrzymałościowych oraz intensywnych sesji treningowych na siłowni. Stosowanie produktów z izomaltulozą może przynieść korzyści osobom prowadzącym aktywny tryb życia i dbającym o sylwetkę. Wśród nowoczesnych suplementów węglowodanowych wymienić mozna między innymi Olimp Carbonox.


czytaj dalej
Kiedy masz słabą przemianę materii. Dieta endomorfika
Kiedy masz słabą przemianę materii. Dieta endomorfika

Standardowy endomorfik to osoba o grubej budowie kostnej, krótkich i raczej masywnych kończynach i o sylwetce przypominającej gruszkę. Endomorficy szybko tyją i o wiele trudniej im pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej niż mezomorfikom oraz ektomorfikom. Mają wolniejszą przemianę materii i chcąc zmienić proporcje swojego ciała, muszą skupić się na redukcji masy ciała oraz na rozbudowie tkanki mięśniowej. Jak powinna wyglądać dieta oraz suplementacja endomorfika?


czytaj dalej
Efektywne spalanie tkanki tłuszczowej
Efektywne spalanie tkanki tłuszczowejUzyskanie upragnionej muskulatury bez grama tkanki tłuszczowej to niełatwe zadanie. Co gorsza, w przeważającej mierze efekty naszych starań są uzależnione od genetycznych uwarunkowań naszego organizmu. Jak to jest, że niektórzy mogą beztrosko jeść słodycze i nie tyją, a ty już po dwóch kanapkach z masłem czujesz, jak przybywa ci kilogramów? Czy można w jakiś sposób to zmienić?
czytaj dalej
Sucha masa mięśniowa, suplementy, które pomogą ją uzyskać
Sucha masa mięśniowa, suplementy, które pomogą ją uzyskaćBardzo wielu sportowców dąży w swoich treningach do uzyskania suchej masy mięśniowej, czyli takiej, która charakteryzuje się niskim poziomem tkanki tłuszczowej. W osiągnięciu jej przyrostu mogą nam skutecznie pomóc suplementy. Należy jednak dobierać je umiejętnie i stosować w połączeniu z regularnym treningiem oraz odpowiednio skomponowana dietą.
czytaj dalej
Anaboliczne działanie glutaminy
Anaboliczne działanie glutaminyGlutamina to aminokwas, czyli składnik białka – ale dość szczególny. Wykazuje bowiem silne działanie anaboliczne, któremu zawdzięczamy zwiększony wzrost mięśni. Wokół glutaminy narosło w ostatnich latach sporo kontrowersji, a jej skuteczność poddawana została w wątpliwość. Czy słusznie? Jak, według najnowszych badań naukowych, naprawdę działa glutamina?
czytaj dalej
Koktajl potreningowy, co stosować?
Koktajl potreningowy, co stosować?

Często słyszy się, że bezpośrednio po treningu warto sięgnąć po koktajl proteinowy, aby mięśnie się rozrastały. Aminokwasy to jednak tylko część naszej układanki, czyli tego, czego potrzebuje organizm, by prawidłowo się regenerować. Po jakie suplementy sięgać po treningu dla uzyskania szybszego wzrostu masy mięśniowej?


czytaj dalej
12
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel