Kiedy masz słabą przemianę materii. Dieta endomorfika

2017-04-06
Kiedy masz słabą przemianę materii. Dieta endomorfika
Żywienie, trening oraz suplementacja w przypadku endomorfika winny być ukierunkowane przede wszystkim na usprawnienie procesów metabolicznych, a następnie na wzmocnienie i rozwój mięśni. Tylko działając u źródła problemu nadwagi, z którą często borykają się endomorficy, możemy otrzymać zadowalające efekty. Poprawić sylwetkę – jej kompozycję i proporcje, w tym stosunek tkanki tłuszczowej do mięśniowej.
 
Determinujący wpływ na efekty, jakie może osiągnąć endomorfik, będzie miała dieta. Przede wszystkim należy ograniczyć w niej proste węglowodany, cukry oraz „złe” tłuszcze. Osoba o słabej przemianie materii nie będzie raczej miała problemów z dostarczeniem wystarczającej dawki energii wraz z posiłkami. Nie musimy więc martwić się o to, że potrawy będą miały mniejszą wartość kaloryczną. Nie należy doprowadzać oczywiście do sytuacji, kiedy pojawi się deficyt kaloryczny, a organizm zacznie gromadzić zapasy, zamiast je spalać. Dieta endomorfika powinna być przemyślana, starannie skomponowana, a przede wszystkim zdrowa.

W pożywieniu nie powinno zabraknąć białka, które buduje mięśnie oraz przyspiesza metabolizm. Bardzo cennym elementem diety będzie błonnik. Węglowodanów powinno się dostarczać z żywności nisko przetworzonej, bowiem zależy nam w tym wypadku na węglowodanach złożonych. Dieta endomorfika powinna być zatem bogata w kasze, pełnoziarniste pieczywo i makarony, warzywa oraz chude mięso. Do zachowania harmonii i do skutecznej redukcji wagi niezbędne są też zdrowe tłuszcze. W diecie nie powinno zabraknąć ryb, orzechów, oliwy i tłuszczu roślinnego.

Suplementacja

Endomorfik w drodze do upragnionej sylwetki również może wesprzeć się suplementacją. Powinien jednak wykluczyć z niej preparaty węglowodanowe oraz węglowodanowo-białkowe. Ich zastosowanie mogłoby doprowadzić w tym wypadku do przyrostu tkanki tłuszczowej, bowiem osoba o słabej przemianie materii nie ma problemu z zaspokojeniem potrzeb energetycznych. Wykluczamy produkty typu carbo oraz gainery. Możemy natomiast sięgnąć po odżywki białkowe, które wesprą redukcję tkanki tłuszczowej, pomogą przyspieszyć metabolizm i wpłyną na zmniejszenie łaknienia. Zastosowanie odzywki białkowej po treningu przyspieszy proces regeneracji. Warto sięgnąć po odżywki białkowe, które w składzie mają aminokwasy rozgałęzione, np. Trec Whey 100 o wysokiej wartości biologicznej. Preparat Trec Whey 100 jest bogaty we wszystkie niezbędne do budowy włókien mięśniowych aminokwasy, w tym między innymi własnie aminokwasy BCAA, a także L-Glutaminę. Trec Whey 100 jest bardzo dobrze rozpuszczalny i szybko się wchłania, a zawarte w preparacie proteiny serwatkowe skutecznie oddziałują na procesy anaboliczne, które wpływają na rozbudowę masy mięśniowej.

Endomorfik dążący do redukcji tkanki tłuszczowej może sięgnąć również po dobrej jakości produkt o działaniu termogenicznym, czyli tak zwany spalacz tłuszczu. Składniki takie jak kofeina, ekstrakt z zielonej herbaty, zielonej kawy, ostrokrzew paragwajski, gorzka pomarańcza czy pieprz kajeński stymulują produkcję ciepła, zwiększając wydatkowanie energii przez organizm. Wśród preparatów termogennych warto wymienić chociażby Olimp Thermo Speed z ekstraktem z guarany, tyrozyną, kofeiną oraz ekstraktem z zielonej herbaty. Fat burnery dostępne są w naszym sklepie w kategorii redukcja wagi.

Skuteczna w pracy nad sylwetką endomorfika może okazać się również kreatyna, którą mylnie odradza się takim osobom, jako argument podając jej właściwości związane ze zwiększaniem masy. Umiejętnie zastosowana kreatyna w połączeniu z dietą oraz treningiem może dać zaskakująco dobre efekty. Nie trzeba sięgać po preparaty o złożonym składzie. Wystarczy jej pojedyncza, dobrze przyswajalna i stabilna forma, na przykład jabłczan kreatyny. Można wybrać np. preparat CM3 Trec dostarczający dużej dawki jabłczanu Tri-Creatine Malate. Preparaty typu CM3 Trec nie ulegają konwersji do bezużytecznej kreatyniny obciążającej nerki, co ma miejsce w przypadku innych kreatyn. Zawarty w CM3 Trec jabłczan kreatyny cechuje się wysoką biodostępnością, dzięki czemu jest szybciej wchłaniany do krwioobiegu. Jego cząsteczki są znacznie odporniejsze na zmiany pH układu pokarmowego, przez co więcej kreatyny jest magazynowane w mięśniach w krótszym czasie. Preparat CM3 Trec intensywnie wspomaga syntezę podstawowego paliwa komórkowego ATP, wywołując zauważalny wzrost poziomu energii w trakcie obciażających treningów. Jabłczan kreatyny wyróżnia się o wiele wyższym potencjałem energotwórczym niż pozostałe jej formy. Kwas jabłkowy zawarty w jego strukturze jest bardzo istotnym intermediatem cyklu Krebsa, w którym na drodze przekształceń kwasów karboksylowych powstają dodatkowe ilości adenozynotrójfosforanu. CM3 Trec ma więc wpływ nie tylko na samo odtwarzanie ATP ze zredukowanego ADP tak jak inne kreatyny, ale także oddziałuje na dodatkowe szlaki metaboliczne. Właśnie dlatego całościowy efekt energetyzujący CM3 Trec jest tak wysoki. Znaczenie ma również wpływ jabłczanu kreatyny na procesy anaboliczne. 

Dieta endomorfika powinna dostarczać około 2-2,5 g białka, 4 g węglowodanów oraz 0,5 g tłuszczu na kilogram masy ciała. Jeśli dostarczy się tych składników ze zdrowego pożywienia, włączy się odpowiednią suplementację oraz oczywiście rozpocznie się konsekwentny, dobrze zaplanowany trening – z pewnością z czasem pojawią się pierwsze efekty. Endomorfik będzie mógł spodziewać się redukcji tkanki tłuszczowej, a sylwetka zacznie nabierać bardziej pożądanych kształtów.
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel